Åløkkekvarterets Grundejerforening har generalforsamling i Åasen 15. marts kl. 19. Bestyrelsen vil gerne diskutere eventuel lukning af vej.
Skal bestyrelsen i Åløkkekvarterets Grundejerforening arbejde for at få lukket Åløkke Allé mellem Næsbyvej og Åløkkehaven?
Det spørgsmål sætter bestyrelsen til debat på foreningens generalforsamling 15. marts.
Forslaget om vejlukning har været oppe at vende mange gange og er højaktuelt, fordi byrådet snart skal tage stilling til en ny grøn trafikplan, som kan medføre lukning af visse indfaldsveje.
De er på valg
Bestyrelsesmedlemmerne Axel Lund Henriksen, Dronning Olgas Vej, Alexander Danker, Johannevej, og Henrik Kjær Larsen, Prins Valdemars Vej, er på valg.
Det samme er suppleanterne Martin Didriksen, Dronning Olgas Vej, og Carsten Aadahl Madsen, Johannevej. Alle fem modtager genvalg.
Bestyrelsesmedlemmer vælges for to år ad gangen, mens suppleanter vælges for ét år ad gangen.
Emner til forsamlingen
Hvis foreningens medlemmer har sager, man ønsker at generalforsamlingen skal diskutere, skal emnet og en skriftlig begrundelse være formanden i hænde otte dage før generalforsamlingen, altså senest 7. marts.
Forslag mailes til: axel_henriksen@hotmail.com.
Ejere og lejere
Åløkkekvarterets Grundejerforening er stiftet i 1916 og er Odenses ældste frivillige grundejerforening. Med ”frivillig” menes, at der i vores kvarter ikke er krav om, at man skal være medlem af en grundejerforening.
Ikke desto mindre er 430 af kvarterets 1200 husstande helt frivillige medlemmer.
Enhver husstand i kvarteret, hvilket i praksis betyder alle husstande, der modtager Kuréren, kan blive medlem. Uanset om man ejer eller bor til leje.
En husstand tæller som ét medlem og har én stemme på generalforsamlingen.
Dagsorden
1.Valg af dirigent
2. Beretning
3. Forelæggelse af revideret regnskab
4. Indkomne forslag
5. Valg
6. Fastsættelse af årskontingent
7. Eventuelt
Hans Faarup
bestyrelsen i Åløkkekvarterets Grundejerforening
(Bragt i Kuréren 3-2023, som udkom 4. marts 2023)